Тема: Дружба
і товаришування.
Мета: Поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу,
показати необхідність дружити, виховувати бажання бути другом; навчити дітей
правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватися і товаришувати.
Обладнання: ілюстрації, записи на дошці.
І. Організаційна частина.
ІІ. Вступна частина.
-
На цій виховній годині ми з вами
поговоримо про дружбу та друзів.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
-
Діти, послухайте вірш, який записаний на
дошці:
Дружба, дружба над усе
Дружба радість нам несе
Дружба всім нам дорога
Дружба жити помага.
-
Я вам розповім одну історію, а ви уважно
слухайте, а потім скажете мені чи є головні герої товаришами.
Два товариша
Одного літнього
ранку двоє кращих друзів пішли на прогулянку до лісу, а там їм зустрівся
великий ведмідь. Один з друзів відразу зник, а інший зостався. Хлопчик дуже
злякався, ліг на землю і затаївши подих прикинувся мертвим. Серце страшенно калаталося, але ведмідь понюхав хлопчика і
пішов геть.
Потім до хлопчика підійшов товариш і запитав
чи той дуже злякався, а хлопчик відповів:
«не може називатись другом той, хто утікаючи залишає друга у біді».
-
Отже, чи можна цих хлопчиків назвати
товаришами? (Чому?)
-
Дружба – це найбільший скарб, який має
людина в своєму житті.
-
А як ви розумієте поняття «друг»,
«товариш», «дружба».
«Друг» - людина, якій
довіряємо, яку поважаємо, заради якої можемо пожертвувати всім.
«Товариш» - людина з якою
можна порадитися, з якою можемо займатися спільною працею.
«Дружба» - це такі
відносини між людьми, коли вони поважають один одного.
Дружба – це
правда і чесність кожного.
Послухайте і
запам’ятайте кілька правил дружби:
-
поважайте тих, з ким дружите
-
не обманюй і не ображай
-
успіху можна досягти лише в колективі
-
Діти у кожного з вас є друзі?
-
Розкажіть про них і чому ви з ними
дружите?
-
Який ваш найкращий друг?
-
А зараз я пропоную вам послухати
прислів’я і пояснити їх:
1) Скажи мені
хто твій друг і скажу хто ти.
2) З добрими
людьми завжди можна злагоди дійти.
3) Вірний
приятель – то найбільший скарб.
4) В лиху годину
узнаєш вірну людину.
- Діти, я
пропоную вам позмагатися. Я читаю вам прислів’я , а ви його продовжуєте:
1) З ким
поведешся, того й (наберешся)
2) Друга шукай,
а знайдеш (тримай)
- Назвіть друзів
Вінні Пуха.
- З ким дружив
крокодил Гена?
- Добре,
молодці: всі ви дуже кмітливі.
- А зараз
послухайте вірш і скажіть, що це значить дружити:
Що це значить –
не дружити?
Жити так –
одинаком,
Не дружити – не
ходити
Не дверима , а
вікном.
Це без друга,
без подружки
На перерві у
кутку
Розправлятись самотужки
З апельсином
нашвидку.
Це дивитись,
наче в книжку
Набік з видом
пом’ятим.
А насправді
тишком-нишком.
Роздавати
штурхани.
В школі жити не
дружити
Це повірте все
одно,
Що заплющивши
сидіти
І дивившись у
вікно.
- То чи можливо
жити без друзів?
- А чому? Хто
хоче розповісти про свого друга?
- Діти, уявіть
собі, що ви потрапили на безлюдний острів разом зі своїм другом. Їжі вистачить
вам тільки на одну людину, їсти хочете обоє. Як ви вчините в такій ситуації?
З’їсте все самі, чи розділите все порівну? Чому?
- А ще
пам’ятайте , діти! Є така книга в Україні «Декларація прав
дитини». У ній написано : «Ніхто не має право ображати іншу людину, принижувати
її і жартувати з нею. Всі народжуються вільними і рівними».
Отже, мир і
злагода перш за все починається в колективі.
«Давайте жити
дружно!»
VІ Підведення підсумків.
-
Що таке дружба?
-
Кого можна вважати другом?
-
Які ви запам’ятали прислів’я?
1 ведучий:
Друзі, сядемо зручніше
Й роздивляймося пильніше.
Гарне місто Здоров’янськ,
Вулиць в ньому небагато,
Проте дружать там завзято
Усі мешканці казкові,
Вони, діти, й вам знайомі!
2 ведучий:
До вулиці першої
Путь наш лежить,
Казковий автобус
До неї спішить.
А хто тут живе,
Здогадайтеся самі –
Це діти городу,
Корисні й смачні!
Вчитель:
Ну що, здогадались, хто мешкає на першій вулиці Здоров’янська?
Учні відповідають: «Овочі»
Вчитель: Правильно, овочі. Саме тому і вулиця має назву «ОВОЧЕВА».
1 ведучий:
Тут овочі спілі
На нас вже чекають –
Корисніший хто з них,
Дізнатись бажають.
(Звучить музика, виходять овочі.)
Усі овочі (разом):
Хто корисніший із нас
Розсудіть нас, друзі, враз!
Не дійдемо ніяк згоди,
Хто з нас вулиці господар!
1 ведучий:
Першим вискочив горошок
От хвалько маленький!
Горошок:
Я такий чудовий хлопчик,
Круглий, зелененький!
Якщо тільки я захочу,
Всіх горошком пригощу!
2 ведучий:
Від образи бурячок
Ухопився за бочок.
Буряк:
Дай мені промовить слово,
Вислухай спочатку!
Для борщу і вінегрету
Маю гарну грядку!
Капуста:
Бурячку, посунься трохи –
Без капусти, що за борщ?
Я у страві головніша,
Тому, друже, ти помовч.
Всім відомо, що зі мною
Найсмачніші пиріжки
Я за тебе краща вдвоє,
Тож посунься, відійди!
Огірок: Усі будуть дуже задоволені,
З’ївши огірок маринований.
І свіженькі огірки
Всі смакують залюбки!
Морква: Жодного не знайдеш нині,
Хто не знає вітаміни.
Пийте мій морквяний сік
І гризіть морквичку –
Збережете на весь вік
Ви рум’яні щічки!
1 ведучий: Тут надувся помідор
І сказав пихато:
Помідор: Люба моркво, це не діло!
Як таке сказать ти сміла!
Найсмачніший сік томатний
Я корисний ще й ошатний!
2 ведучий: Обізвалася цибуля,
Кругла, товста, наче куля.
Цибуля: Я приправа в кожну страву,
Тож хвалитись маю право.
З давнини усім відомо:
Від хвороб я охорона.
Картопля:Дуже скромна я, картопля,
Непримітна з виду.
Та не зварите без мене,
Друзі, ви обіду.
1 ведучий: Спір давно кінчати час!
Усі овочі (разом): Друзі , помиріть же нас!
Лікар: Доброго дня усім. Що тут трапилося?
1 ведучий: Та от, овочі сперечаються, хто з найкорисніший і найпотрібніший.
Лікар: Цю суперечку неважко припинити.
Без винятку, друзі, овочі всі
Дуже корисні і дуже смачні.
В кожному є вітаміни і смак,
Кожен корисний, повірте – це так!
Усі овочі (разом): Ми вам здоров’я даруємо, діти,
З нами дружіть – буде радісно жити!
(Усі овочі залишають зал).
Лікар: Так, я той самий лікар, що завжди лікує. Та прийшов до вас не тому, що шукаю в залі хворих, серед вас тут всі здорові. Правда? Але перед тим як вирушати в подорож, я повинен здійснити медогляд (Діти лікар хоче провести огляд).
Лікар: Тих, хто сидить, прошу встати і виконувати команди. Всі дихайте…
Не дихайте…
Все в порядку, спочивайте.
Дружно руки піднімайте.
Все прекрасно, опускайте.
Нахиліться. Розігніться.
Станьте прямо. Усміхніться. Сідайте.
Так, я оглядом задоволений,
Бо ніхто з дітей не хворий.
Всі веселі і здорові.
Можемо вирушати.
Вчитель:
А наша подорож продовжується.
Ми під’їжджаємо до вулиці «ФРУКТОВА»
2 ведучий: Вулиця Фруктова
Добре всім знайома.
Дружні мешканці її –
Фрукти різні й ягоди
Завітаємо сюди,
Раді нам вони завжди.
Ананас: Ось ми з вами на вулиці Фруктова. Але, на жаль, мешканці цієї вулиці зараз всі на базарі. Але щоб дізнатися, хто проживає, вони залишили загадки – телеграми, за допомогою яких ми розв’яжемо кросворд.
Склянці соку з … (винограду)
2. Хоч я на картоплю схожий
І зелений, проте гожий.
Дуже я солодкий фрукт,
Наче пташку, мене звуть. (ківі)
3. Кругленька піч,
Повна червоних вуглинок. (гранат)
4. Синій колір,
Кисло – солодкий смак,
Кам’яне серце, чому то так? (слива)
5. Я кислий, був зелений,
Поспів – і пожовтів.
З південної країни
До чаю прилетів. (лимон)
6. Лампочки жовтенькі
На дереві висять,
На смак дуже солодкі,
Але вночі не горять. (груші)
7. Диковинка заморська
Із зеленим хохолком.
Не зростає у нас
Диво – плід… (ананас)
8. Як назвати усіх мешканців
«Фруктової» вулиці? (фрукти)
Ось всі ці фрукти живуть на цій вулиці.
Діти, прочитайте будь ласка, ключове слово кросворда.
Як ви гадаєте , яку вулицю ми зараз відвідаємо.
Вірно «ВІТАМІННУ».
Лікар: А от нам на зустріч вибігли і самі мешканці вулиці – ВІТАМІНИ.
Усі вітаміни (разом):
Привіт, друзі! Ласкаво просимо до нас!
Вітамін А : Наша Вітамінна вулиця – найголовніша в місті!
Вітамін В : Ми товаришуємо з усіма овочами та фруктами.
Вітамін С : Але у кожного з нас є свої улюблені фрукти та овочі.
1 ведучий: Їжа, багата на вітаміни,
Є дуже корисною для людини.
В кожного з нас особлива задача,
Кожен опікується здоров’ям дитячим.
ВІТАМІН А : Якщо ви хочете мати гарну шкіру, рум’яні щічки та добрий зір, звертайтеся до мене. Я товаришую із морквою, абрикосом, петрушкою, зеленою цибулею та кропом.
ВІТАМІН В : Якщо ви хочете зростати сильними, веселими і мати добрий апетит, я вам допоможу. А товариші мої – це картопля, горошок, буряк, редис, квасоля та зелений салат.
ВІТАМІН С : Якщо ви хочете мати міцне здоров’я, бути завжди бадьорими, я стану вам у пригоді. Мої друзі – лимон, апельсин, чорна смородина, капуста, зелена цибуля та хрін.
ВІТАМІН Д : Я дуже потрібний тим, хто хоче швидко і добре рости, мати гарну статуру та міцні зуби. Мої друзі – це молоко, яйця, сир, вершкове масло. До того ж я товаришую із самим сонечком, улітку його промінці разом із засмагою передають вам і вітамін Д, тобто мене.
Лікар: Кожній дитині потрібні вітаміни, щоб добре рости, гарно бачити, мати здорові зуби, рідше застуджуватися, бути бадьорим, витривалим і веселим. Але існує одне важливе правило щодо вживання фруктів та овочів. Чи знаєте ви його? (Перед вживанням овочі та фрукти слід мити)
Молодці!
Гра.
Якщо це корисно – плескаємо у долоні, а якщо ні – сидимо тихо.
1. Можна переїдати.
2. Їсти треба 4 рази на день.
3. Під час вживання їжі можна відволікатися.
4. Їжа повинна бути різноманітною.
5. Їсти треба швидко, не пережовуючи їжу.
6. Сіль потрібна людині у великій кількості.
Вчитель: І ось, діти, ми з вами відвідаємо останню вулицю нашого містечка «ЧИСТЮЛЬКІНО».
Замазурко: У хаті в нас з недавніх пір
Завівся дуже дивний звір.
Живе собі і геть не йде.
А звуть його: не знаю – де
Учора, щойно я заснув,
Мої штанці він проковтнув!
Та що там ті одні штанці?!
А кольрові олівці?!
А мій улюблений блокнот?!
А синій зошит мій для нот?!
Хустинок – п’ять! Шкарпеток – шість!
Він і мене вже скоро з’їсть!
Відстати я його просив, цукерки я йому носив.
Усе дарма!
Усе дарма!
Прокинувсь – знов чогось нема!
Вчитель:
Діти! Як ви гадаєте, що це за дивний звір забрав речі у Замазурка? Що ж будемо його рятувати. Для початку давайте гукнемо маленьких чарівників, які допоможуть Замазуркові змінитися.
1. Я маленьке та гладеньке,
Пінюсь у воді гарненько.
Бруд відмию швидко, вміло,
Відгадали? Що це? (МИЛО)
2. Милом ти мене натри
І брудні місця потри,
Та не бійся, я ж не палка
Я м’яка, швидка (МОЧАЛКА)
3. Я до щічок, до голівки
Притулюсь ласкаво.
Я вберу усі краплинки
З тіла після ванни.
Я не гість – хазяїн в домі,
І лежати я не звик
Вам ім’я моє відоме,
Пригадайте, я (РУШНИК)
4. Зуби чистити щодня
Не лінуюсь завжди я.
Допоможе мені чітко
У цій справі зубна (ЩІТКА)
5. Солодка, смачна та неїстівна
Хоч на зуби кладуть,
Та ніколи не жують. (ПАСТА)
6. Він зубів багато має,
Але ними не кусає
Всіх причеше, молодець
Це звичайний (ГРЕБІНЕЦЬ)
(Герої по черзі з’являються на сцені.)
1. Подивіться ви на нього!
2. Тут потрібна допомога!
3. Пропоную: нумо, браття,
4. Скажемо всі враз закляття.
Всі разом: « Тари – бари, ЗНИКНИ БРУД!
Умивальнику, ми тут!
(Ще раз повторюємо із залом)
Виходить МИЙДОДІР (б’є в таз)
Я- Великий Умивальник,
Я - відомий Мийдодір,
Умивальників начальник
І мочалок командир.
Почув я, що в моєму царстві, Мийдодіра государстві,
Замазурко об’явився, разу жодного не мився.
Мило: Мною разу він не мився,
Що я є, уже забувся!
Мочалка: Свої чорні руки й ніжки
Не потер він мною й трішки.
Рушник: Рушничком не обтирався.
Гребінець: Гребінцем не розчесався.
Разом: Ну а нігті, як у кішки!
Не обрізав навіть трішки!
Замазурко: Та навіщо ви здалися?
Геть, уходьте! Відчепіться!
Чи брудним, чи чистим бути?
Хіба є різниця, люди?
Мийдодір:
На тобі мікробів скільки!
Подивись на руки тільки!
А всі знають, що мікроби –
Перші збудники хвороби.
Замазурко: А мені, яка різниця?
Всі хвороби – то дурниці.
А мені байдуже!
Мені і так добре.
Мийдодір: Досить хлопця умовляти,
Краще будемо вмивати.
Бруд хвороби нам приносить,
А він скрізь його розносить.
А ну, водичко, умий його личко.
Помий його ніжки,
Відчисти хоч трішки.
(Всі стають навколо Замазурка)
Замазурко: Ой, рятуйте! Ой, не треба!
Ой, не три! Дивись, дірки не протри!
(Пісня « Дзюр – дзюр – дзюр – дзюрчить водиця»)
Мийдодір: Треба, треба умиватись
Вранці та по вечорам,
А бруднулям, замазуркам
Сором тут і сором там.
Я – великий Умивальник
Всім відомий Мийдодір
Умивальників начальник
І мочалок командир.
Б’ю у свій чарівний таз:
Дзеркальце, прийди до нас!
Замазурко:
Не вже це я?
Ото ж бо диво!
Здається, гарно і красиво.
Ось тепер тебе люблю я,
Мийдодір: Ось тепер тебе хвалю я,
Та нарешті ти, бруднуля,
Мийдодіру догодив.
Разом:
Треба, треба умиватись
Вранці та по вечорам,
А нечистим замазуркам
Сором тут і сором там.
Замазурко:
Буду я щоденно митись,
Зуби чистить, не лінитись.
Мийдодір, ти чарівник,
Вірний друг і рятівник.
Мило:
Знаємо правила прості:
Треба жити в чистоті.
Мочалка: Умиватись вранці з милом,
Щоб усі за нас раділи!
Рушник: Шию, руки й ноги мити,
Завжди в чистому ходити.
Зубна щітка:
Зуби зранку начищати
Й перед тим, як спать лягати.
Гребінець:
Нігті добре доглядати,
Не виходити патлатим
Й пам’ятать про основне :
Що здоров’я – головне
(пісня «Здоров’я)
Лікар: Здоров’я – основа усього на світі,
Здоровими бути бажають всі діти.
Для цього потрібно щоденно вмиватись,
Робити зарядку і тепло вдягатись.
1 ведучий:
Себе гартувати водою і сонцем,
І солодко спати з відкритим віконцем,
І їсти усе, що на стіл подають,
Бо ж страви нам росту і сил додають.
2 ведучий:
Поводитись добре, усіх шанувати,
Не плакать, не киснуть, не капризувати,
Не гратись з вогнем, не стрибать під машини,
Що мчать по дорогах щодня безупинно.
Вчитель:
Себе берегти для матусі і тата,
Накази їх всюди виконувать свято.
Діти, а на згадку про наше свято
Ми хочемо вручити вам
Листівочки міста Здоров’янсь
У ваші класні куточки.
Театралізоване свято
«ЗДОРОВ'Я – НАЙБІЛЬШЕ
БАГАТСТВО»
Мета: познайомити дітей із вітамінами та розповісти про
їх значення для організму людини,
систематизувати та поширити знання про овочі та фрукти, формувати елементарні
навички особистої гігієни, переконати
дітей у важливості здорового способу життя.
ХІД СВЯТА
Вчитель: Добрий день, друзі. Сьогодні ми здійснимо
незвичайну подорож – вирушимо на
прогулянку по казковому містечку Здоров’янську країни Нехворійка. Ми
познайомимося із його мешканцями, а вони розкриють нам маленькі таємниці здоров’я. У цьому
маленькому місті усього лише чотири вулиці, але вони дуже гарні. А вирушимо ми
Здоров’янськом на казковому автобусі.1 ведучий:
Друзі, сядемо зручніше
Й роздивляймося пильніше.
Гарне місто Здоров’янськ,
Вулиць в ньому небагато,
Проте дружать там завзято
Усі мешканці казкові,
Вони, діти, й вам знайомі!
2 ведучий:
До вулиці першої
Путь наш лежить,
Казковий автобус
До неї спішить.
А хто тут живе,
Здогадайтеся самі –
Це діти городу,
Корисні й смачні!
Вчитель:
Ну що, здогадались, хто мешкає на першій вулиці Здоров’янська?
Учні відповідають: «Овочі»
Вчитель: Правильно, овочі. Саме тому і вулиця має назву «ОВОЧЕВА».
1 ведучий:
Тут овочі спілі
На нас вже чекають –
Корисніший хто з них,
Дізнатись бажають.
(Звучить музика, виходять овочі.)
Усі овочі (разом):
Хто корисніший із нас
Розсудіть нас, друзі, враз!
Не дійдемо ніяк згоди,
Хто з нас вулиці господар!
1 ведучий:
Першим вискочив горошок
От хвалько маленький!
Горошок:
Я такий чудовий хлопчик,
Круглий, зелененький!
Якщо тільки я захочу,
Всіх горошком пригощу!
2 ведучий:
Від образи бурячок
Ухопився за бочок.
Буряк:
Дай мені промовить слово,
Вислухай спочатку!
Для борщу і вінегрету
Маю гарну грядку!
Капуста:
Бурячку, посунься трохи –
Без капусти, що за борщ?
Я у страві головніша,
Тому, друже, ти помовч.
Всім відомо, що зі мною
Найсмачніші пиріжки
Я за тебе краща вдвоє,
Тож посунься, відійди!
Огірок: Усі будуть дуже задоволені,
З’ївши огірок маринований.
І свіженькі огірки
Всі смакують залюбки!
Морква: Жодного не знайдеш нині,
Хто не знає вітаміни.
Пийте мій морквяний сік
І гризіть морквичку –
Збережете на весь вік
Ви рум’яні щічки!
1 ведучий: Тут надувся помідор
І сказав пихато:
Помідор: Люба моркво, це не діло!
Як таке сказать ти сміла!
Найсмачніший сік томатний
Я корисний ще й ошатний!
2 ведучий: Обізвалася цибуля,
Кругла, товста, наче куля.
Цибуля: Я приправа в кожну страву,
Тож хвалитись маю право.
З давнини усім відомо:
Від хвороб я охорона.
Картопля:Дуже скромна я, картопля,
Непримітна з виду.
Та не зварите без мене,
Друзі, ви обіду.
1 ведучий: Спір давно кінчати час!
Усі овочі (разом): Друзі , помиріть же нас!
Лікар: Доброго дня усім. Що тут трапилося?
1 ведучий: Та от, овочі сперечаються, хто з найкорисніший і найпотрібніший.
Лікар: Цю суперечку неважко припинити.
Без винятку, друзі, овочі всі
Дуже корисні і дуже смачні.
В кожному є вітаміни і смак,
Кожен корисний, повірте – це так!
Усі овочі (разом): Ми вам здоров’я даруємо, діти,
З нами дружіть – буде радісно жити!
(Усі овочі залишають зал).
Лікар: Так, я той самий лікар, що завжди лікує. Та прийшов до вас не тому, що шукаю в залі хворих, серед вас тут всі здорові. Правда? Але перед тим як вирушати в подорож, я повинен здійснити медогляд (Діти лікар хоче провести огляд).
Лікар: Тих, хто сидить, прошу встати і виконувати команди. Всі дихайте…
Не дихайте…
Все в порядку, спочивайте.
Дружно руки піднімайте.
Все прекрасно, опускайте.
Нахиліться. Розігніться.
Станьте прямо. Усміхніться. Сідайте.
Так, я оглядом задоволений,
Бо ніхто з дітей не хворий.
Всі веселі і здорові.
Можемо вирушати.
Вчитель:
А наша подорож продовжується.
Ми під’їжджаємо до вулиці «ФРУКТОВА»
2 ведучий: Вулиця Фруктова
Добре всім знайома.
Дружні мешканці її –
Фрукти різні й ягоди
Завітаємо сюди,
Раді нам вони завжди.
Ананас: Ось ми з вами на вулиці Фруктова. Але, на жаль, мешканці цієї вулиці зараз всі на базарі. Але щоб дізнатися, хто проживає, вони залишили загадки – телеграми, за допомогою яких ми розв’яжемо кросворд.
ЗАГАДКИ - ТЕЛЕГРАМИ.
1. Як достигну – кожен радийСклянці соку з … (винограду)
2. Хоч я на картоплю схожий
І зелений, проте гожий.
Дуже я солодкий фрукт,
Наче пташку, мене звуть. (ківі)
3. Кругленька піч,
Повна червоних вуглинок. (гранат)
4. Синій колір,
Кисло – солодкий смак,
Кам’яне серце, чому то так? (слива)
5. Я кислий, був зелений,
Поспів – і пожовтів.
З південної країни
До чаю прилетів. (лимон)
6. Лампочки жовтенькі
На дереві висять,
На смак дуже солодкі,
Але вночі не горять. (груші)
7. Диковинка заморська
Із зеленим хохолком.
Не зростає у нас
Диво – плід… (ананас)
8. Як назвати усіх мешканців
«Фруктової» вулиці? (фрукти)
Ось всі ці фрукти живуть на цій вулиці.
Лікар: Як ви
гадаєте, друзі, чому потрібно їсти
багато овочів та фруктів.
(Фрукти та овочі містять багато
вітамінів)Діти, прочитайте будь ласка, ключове слово кросворда.
Як ви гадаєте , яку вулицю ми зараз відвідаємо.
Вірно «ВІТАМІННУ».
Лікар: А от нам на зустріч вибігли і самі мешканці вулиці – ВІТАМІНИ.
Усі вітаміни (разом):
Привіт, друзі! Ласкаво просимо до нас!
Вітамін А : Наша Вітамінна вулиця – найголовніша в місті!
Вітамін В : Ми товаришуємо з усіма овочами та фруктами.
Вітамін С : Але у кожного з нас є свої улюблені фрукти та овочі.
1 ведучий: Їжа, багата на вітаміни,
Є дуже корисною для людини.
В кожного з нас особлива задача,
Кожен опікується здоров’ям дитячим.
ВІТАМІН А : Якщо ви хочете мати гарну шкіру, рум’яні щічки та добрий зір, звертайтеся до мене. Я товаришую із морквою, абрикосом, петрушкою, зеленою цибулею та кропом.
ВІТАМІН В : Якщо ви хочете зростати сильними, веселими і мати добрий апетит, я вам допоможу. А товариші мої – це картопля, горошок, буряк, редис, квасоля та зелений салат.
ВІТАМІН С : Якщо ви хочете мати міцне здоров’я, бути завжди бадьорими, я стану вам у пригоді. Мої друзі – лимон, апельсин, чорна смородина, капуста, зелена цибуля та хрін.
ВІТАМІН Д : Я дуже потрібний тим, хто хоче швидко і добре рости, мати гарну статуру та міцні зуби. Мої друзі – це молоко, яйця, сир, вершкове масло. До того ж я товаришую із самим сонечком, улітку його промінці разом із засмагою передають вам і вітамін Д, тобто мене.
Лікар: Кожній дитині потрібні вітаміни, щоб добре рости, гарно бачити, мати здорові зуби, рідше застуджуватися, бути бадьорим, витривалим і веселим. Але існує одне важливе правило щодо вживання фруктів та овочів. Чи знаєте ви його? (Перед вживанням овочі та фрукти слід мити)
Молодці!
Гра.
Якщо це корисно – плескаємо у долоні, а якщо ні – сидимо тихо.
1. Можна переїдати.
2. Їсти треба 4 рази на день.
3. Під час вживання їжі можна відволікатися.
4. Їжа повинна бути різноманітною.
5. Їсти треба швидко, не пережовуючи їжу.
6. Сіль потрібна людині у великій кількості.
Вчитель: І ось, діти, ми з вами відвідаємо останню вулицю нашого містечка «ЧИСТЮЛЬКІНО».
Замазурко: У хаті в нас з недавніх пір
Завівся дуже дивний звір.
Живе собі і геть не йде.
А звуть його: не знаю – де
Учора, щойно я заснув,
Мої штанці він проковтнув!
Та що там ті одні штанці?!
А кольрові олівці?!
А мій улюблений блокнот?!
А синій зошит мій для нот?!
Хустинок – п’ять! Шкарпеток – шість!
Він і мене вже скоро з’їсть!
Відстати я його просив, цукерки я йому носив.
Усе дарма!
Усе дарма!
Прокинувсь – знов чогось нема!
Вчитель:
Діти! Як ви гадаєте, що це за дивний звір забрав речі у Замазурка? Що ж будемо його рятувати. Для початку давайте гукнемо маленьких чарівників, які допоможуть Замазуркові змінитися.
1. Я маленьке та гладеньке,
Пінюсь у воді гарненько.
Бруд відмию швидко, вміло,
Відгадали? Що це? (МИЛО)
2. Милом ти мене натри
І брудні місця потри,
Та не бійся, я ж не палка
Я м’яка, швидка (МОЧАЛКА)
3. Я до щічок, до голівки
Притулюсь ласкаво.
Я вберу усі краплинки
З тіла після ванни.
Я не гість – хазяїн в домі,
І лежати я не звик
Вам ім’я моє відоме,
Пригадайте, я (РУШНИК)
4. Зуби чистити щодня
Не лінуюсь завжди я.
Допоможе мені чітко
У цій справі зубна (ЩІТКА)
5. Солодка, смачна та неїстівна
Хоч на зуби кладуть,
Та ніколи не жують. (ПАСТА)
6. Він зубів багато має,
Але ними не кусає
Всіх причеше, молодець
Це звичайний (ГРЕБІНЕЦЬ)
(Герої по черзі з’являються на сцені.)
1. Подивіться ви на нього!
2. Тут потрібна допомога!
3. Пропоную: нумо, браття,
4. Скажемо всі враз закляття.
Всі разом: « Тари – бари, ЗНИКНИ БРУД!
Умивальнику, ми тут!
(Ще раз повторюємо із залом)
Виходить МИЙДОДІР (б’є в таз)
Я- Великий Умивальник,
Я - відомий Мийдодір,
Умивальників начальник
І мочалок командир.
Почув я, що в моєму царстві, Мийдодіра государстві,
Замазурко об’явився, разу жодного не мився.
Мило: Мною разу він не мився,
Що я є, уже забувся!
Мочалка: Свої чорні руки й ніжки
Не потер він мною й трішки.
Рушник: Рушничком не обтирався.
Гребінець: Гребінцем не розчесався.
Разом: Ну а нігті, як у кішки!
Не обрізав навіть трішки!
Замазурко: Та навіщо ви здалися?
Геть, уходьте! Відчепіться!
Чи брудним, чи чистим бути?
Хіба є різниця, люди?
Мийдодір:
На тобі мікробів скільки!
Подивись на руки тільки!
А всі знають, що мікроби –
Перші збудники хвороби.
Замазурко: А мені, яка різниця?
Всі хвороби – то дурниці.
А мені байдуже!
Мені і так добре.
Мийдодір: Досить хлопця умовляти,
Краще будемо вмивати.
Бруд хвороби нам приносить,
А він скрізь його розносить.
А ну, водичко, умий його личко.
Помий його ніжки,
Відчисти хоч трішки.
(Всі стають навколо Замазурка)
Замазурко: Ой, рятуйте! Ой, не треба!
Ой, не три! Дивись, дірки не протри!
(Пісня « Дзюр – дзюр – дзюр – дзюрчить водиця»)
Мийдодір: Треба, треба умиватись
Вранці та по вечорам,
А бруднулям, замазуркам
Сором тут і сором там.
Я – великий Умивальник
Всім відомий Мийдодір
Умивальників начальник
І мочалок командир.
Б’ю у свій чарівний таз:
Дзеркальце, прийди до нас!
Замазурко:
Не вже це я?
Ото ж бо диво!
Здається, гарно і красиво.
Ось тепер тебе люблю я,
Мийдодір: Ось тепер тебе хвалю я,
Та нарешті ти, бруднуля,
Мийдодіру догодив.
Разом:
Треба, треба умиватись
Вранці та по вечорам,
А нечистим замазуркам
Сором тут і сором там.
Замазурко:
Буду я щоденно митись,
Зуби чистить, не лінитись.
Мийдодір, ти чарівник,
Вірний друг і рятівник.
Мило:
Знаємо правила прості:
Треба жити в чистоті.
Мочалка: Умиватись вранці з милом,
Щоб усі за нас раділи!
Рушник: Шию, руки й ноги мити,
Завжди в чистому ходити.
Зубна щітка:
Зуби зранку начищати
Й перед тим, як спать лягати.
Гребінець:
Нігті добре доглядати,
Не виходити патлатим
Й пам’ятать про основне :
Що здоров’я – головне
(пісня «Здоров’я)
Лікар: Здоров’я – основа усього на світі,
Здоровими бути бажають всі діти.
Для цього потрібно щоденно вмиватись,
Робити зарядку і тепло вдягатись.
1 ведучий:
Себе гартувати водою і сонцем,
І солодко спати з відкритим віконцем,
І їсти усе, що на стіл подають,
Бо ж страви нам росту і сил додають.
2 ведучий:
Поводитись добре, усіх шанувати,
Не плакать, не киснуть, не капризувати,
Не гратись з вогнем, не стрибать під машини,
Що мчать по дорогах щодня безупинно.
Вчитель:
Себе берегти для матусі і тата,
Накази їх всюди виконувать свято.
Діти, а на згадку про наше свято
Ми хочемо вручити вам
Листівочки міста Здоров’янсь
У ваші класні куточки.

Немає коментарів:
Дописати коментар